2021. május 23. 18:37 - Figyuszkapitány

Nimbus 2

Sziasztok !

Sikerült hozzájutnom egy Nimbus 2 vitorlázó repülőgéphez és a tulajdonosa lettem. Sokan elláttak tanácsokkal illetve aggódva beszéltek erről a vásárlásról,mivel úgy gondolták ,hogy ez már egy más világ a 15 méteres gépekhez képest,amivel idáig repültem , mert ugye ez egy 20.3 méteres fesztávú vitorlázó repülő. De valahol el kell kezdeni :)

ha-4538_nimbus_2.jpg

 

 

2000 Decemberében vásároltam és neki is láttam a belseje átalakításának még a lüfi (vizsga) elött. Mielött belefogtam az átalakításba véleményt kértem szakemberektől akik kézségesen segítettek és elmondták mit nem szabad és mit lehet . Ha nem vagy műszaki beállítotságú ne fogj bele ilyen átalakításba vidd szakemberhez ! Alap műszereken : sebmérő , magasságmérő , vario , iránytű volt még benne egy elfordulás csúszásjelző jelző KRT2 rádió és egy LX6000 elektromos varióval , ami ugye már nem mai darab a navigációhoz ezért ez ki lett szerelve belőle mert nem láttam benne fantáziát.

img_20210206_202823.jpg

 

 

Navígáció , siklócomputer , FLARM

Vásároltam egy sikló computert ami az árához képest nagyon sokat tud ez az XCVario . Ennek a műszernek a fejlesztését egy olyan német pilóta kezdte el, aki szintén vitorlázó repülő.

 

xc_vario_matricanak.png

 letoltes.jpg

letoltes_1.jpg

 letoltes_2_1.jpg

A készüléket mintegy 330 euró áron lehet megvásárolni . Megvan minden barometrikus bemenete és a mért jeleket bluetooth-on továbbítja XCSoar navigációs programnak . FLARM-mal kábeles kapcsolata van.

xcvario_flarm_xcsoar.jpg

Tehát össze van kötve FLARM (ütközés jelző) műszerrel és az XCVario siklócomputerre jelez ki ,a lehetséges ütközés figyelmeztetését.Tehát a három műszer össze van kötve és kommunikálnak egymással.

 

Műszerfal terv

 

Ezekhez a műszerfalat át kellett alakítani , így hát megterveztem és csináltam egy szakrajzot hozzá , hogy elférjenek a műszerek egy 7colos tablettel. Fent a Flarm ,alatta a tablet, balról jobbra : sebességmérő , csúszásjelző elfordulás jelzővel ,Iránytű ,rádió , XCVarió Lent : varió , alatta magasságmérő,

rajz.jpg

 

majd egy úgynevezett AutóCat programba helyezve az adatokat , és igy ki tudtam vágatni lézerrel egy 3mm vastagságú aluminium lemezből. (8.500. Ft volt)

 muszerf_vas.jpg

 

 

És ez lett a végeredmény miután carbon mintázatú fóliával lefedtem.

muszerfal_vegleges.jpg

Azért, hogy ne kelljen előre nyúlni a tabletre repülés közben amin a navigációs program fut , rászereltem  a botkormányra egy távirányítót ,amivel ezt kezelni tudom Bluetooth-on keresztűl. Ez egy egyszerű virtuális szemüveghez használható távirányító,mintegy 1.250. Ft ért. Ez a távirányító 3volt tápot igényel,amihez vásároltam egy 12voltról 3v-ra  átalakítót. (2.500 Ft)

 

Hely ahol szereltem 

Szerencsém volt mert a repülő törzs pont befért a garázsomba és fedett helyen tudtam szerelni , igaz januárban és februárban nem volt melegem .

 garazsban_szereles.jpg

 

 

 Megcsináltam a belső kárpitozást és a beülöt is kicsinosítottam.

 belso1.jpg

 

belso_2.jpg

 

Elég sok munkaórát belerakva elkészült a repülőm és már nagyon vártam az első felszállást . De erről majd a következő blogban.

 

Sziasztok

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://figyuszkapitany.blog.hu/api/trackback/id/tr2116561140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása