2022. január 02. 17:00 - Figyuszkapitány

Egy rövidebb repülés Kecskéd környékén Nimbus 2 repcsimmel

Sziasztok !

 

Megígértem ,hogy írok a további repüléseimről. Kicsit megkésve de folytatom volt egy kis akadály amiről majd később írok.

 

Miután meg volt az első repülésem Nimbus 2 vel nem sokra rá gondoltam elindulok egy kisebb repülésre itt a Kecskédi repülőtér környékén hogy egy kicsit jobban megismerjem a repcsit. Alkalmas volt az idő egyik hétvégén 2021 április 04-én , hogy egy kicsit repüljek szárazon víz nélkül csak úgy fordulópontok nélkül.

Megkértem klubtársamat hogy vontasson fel Morane géppel légtére és ha van emelés leoldok és tovább emelek.

 

Így is volt , kértem segítőt szárnyvégre . Morane vontató elém gurult és megkezdtük a vontatást. Minden rendben volt indulásnál még a szárnyvég sem billent le ügyes volt a segítő szárnyvégen.

 2022-01-02_1.png

 

 

Elemelkedtünk  és repültünk a megfelelő magasságig. Sikerült találni emelést és abban le is oldottam úgy 400 m QFE .

2021-12-20.png

Termikben próbálgattam különböző sebesség tartományban dőlésszögben a gépet és ívelőlap állítással. Tök jól éreztem magam stabil volt még akkor is amikor a sebességet elhúztam úgy 80 km/h ra 25-30 fokos bedöntésben. Tovább folytattam az emelést jó stabil 1-1,5 m/s ban. Nem volt valami nagy meleg . Kitekertem 1300 méterig ahol vége lett az emelésnek és egyenlőre ez is volt a felhő alap. Gondoltam akkor hát elindulok Gerecse felé . Kinéztem a célt Tatabánya Turul madár . Nem vettem sietősre mert hát ugye próbáljuk a repcsit úgy max140 km/h-val toltam neki , de nem sokat süllyedt :) ez már teccett. Mentem tovább Gerecse felé 1100 m voltam. Közben baromira elkezdtek fázni a csülkeim . Gerecse felé még próbálkoztam itt ott emeléssel de nem voltak valami jók így mentem tovább . Gerecse adótornyot majdnem elértem amikor a lábujjaim nagyon elkezdtek fázni , kb. eltelt felszállás óta úgy 35 perc. Ránéztem a hőmérőre XCVario  -4 fokot mutatott .nevtelen.jpg

Elkövettem azt a hibát hogy itt év elején vékony edzőcipőbe kezdtem repülni. Gondoltam megfordulok 1000 méteren és megyek visszafelé . Már nagyon fázott a lábam így eldöntöttem visszamegyek Kecskédre és leszállok . Majd besoroltam iskolakörre és leszálltam .

https://skylines.aero/flights/129102

2022-01-02.png

visszacsatolás :

Nem indulunk el repülni év elején lenge öltözetben mert szégyen szemre le kell szállni.

A lehetőségekhez képest termikekben nagyon jól éreztem magam és a gép is , semmilyen gonosz indulat nem volt a gép részéről. Egyenes repülésben stabil volt számomra meglepően keveset süllyedt , persze a Klub Astir II és DG100 hoz voltam szokva.

 

Egészében  kielégítő volt az első repülés 50km , még mentem volna de majd szét fagytam igaz még csak kóstolgatom a 20m fesztávú kategóriát..

 

Megírom majd a következő repüléseimről a tapasztalatokat.

 

Sziasztok

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://figyuszkapitany.blog.hu/api/trackback/id/tr8716801646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása